Nog heel even en het 'echte' leven gaat beginnen!

Vrijdag 7 september
(Hé, laat ik het even anders doen ;) )
Dit wordt waarschijnlijk een random blog, want vandaag heb ik niet zo veel spannends gedaan. Het enige wat ik te vertellen heb, is wat ik al die tijd ben vergeten :p
Het is zo leuk om alle kinderen in schooluniformen naar school te zien gaan! Ik snap dat de kinderen het waarschijnlijk echt kut vinden, maar ik vind het geweldig. Ergens zou ik het niet erg vinden als we op UCD ook een uniform moesten dragen, gewoon om het een keer te proberen.
Nog iets: ik ben echt nu al ontzettend trots op mezelf. Ik zat eigenlijk bijna meteen vanaf het begin in een vriendengroepje, maar toch heb ik dat mezelf niet tegen laten houden me ook bij andere mensen aan te sluiten. Ik denk dat de mensen in dat vriendengroepje nog met bijna niemand anders gesproken hebben, terwijl ik ook hele dagen met andere mensen optrek.
Ik profiteer gewoon van alles :p Als mensen ergens heen gaan wat voor mij ook wel uitkomt, of wat ik graag wil, ga ik gewoon mee. Morgen ga ik bijvoorbeeld naar Howth met weer andere mensen, omdat de rest er al geweest is toen ik nog maar net in Dublin gearriveerd was.
Hier ga ik heen! Heb donderdag tickets gekocht :D

Zaterdag 8 september
Vandaag ben ik naar Howth geweest. Wat was dat mooi :o
Ik had net vrijdagavond Kasey uit Australië ontmoet en die wilde ook wel naar Howth, dus ging ik samen met haar en Sara uit Italië op weg. In Howth kwamen we Kevin uit Texas tegen en begonnen we met z'n 4en aan de lange klifwandeling. Ik denk niet dat er heel veel meer te zeggen valt, de volgende foto's zeggen genoeg. (Al moet je er echt een keer zelf heen, want in het echt is het allemaal veel gaver)


Dit is dezelfde zee als waar ik in gezwommen heb, maar dan vloed :) 
De haven in Howth. 

Onze eerste blikken op iets wat lijkt op kliffen. 


Ik dacht, laat ik een selfie maken met dit mooie uitzicht! Wel een beetje hipster dan, met mijn
UCD sjaal, chocomel-to-go, en de horizon ontzettend scheef. Ik was alleen een beetje
vergeten dat ik er niet zo wakker uitzie xd 



Dit voelde een beetje als IJsland :)

Een terugblik op Howth. 

Hobbit? Game of Thrones?

DOLFIJNEN 










PAARD! Ik moet echt gaan paardrijden hier, want mijn handen jeukten toen ze voorbij kwam rijden.
Serieus, ik had haar bijna van d'r paard getrokken :p

Al met al was het een wandeling van 7 km, precies lang genoeg. Ik was om een uur of 17 weer terug thuis, kookte wat soep en besloot dat ik nog iets wilde doen. Eerst was ik van plan om naar City Centre te gaan, maar Sigrún uit Noorwegen/IJsland, was in Dun Laoghaire, en dat is veel makkelijker. We belandden in O'Neill pub, waar ze een rugby wedstrijd aan hadden staan. Op een gegeven moment ging Sigrún even roken en zat ik dus alleen. Komt er een best oude man op me af, die vraagt of ie een biertje voor me mag kopen. Ik zeg dat het niet hoeft, want zo'n pint knalt er bij mij al behoorlijk in. Maar hij stond erop, vroeg wat 'my friend' voor biertje had en kocht toen voor ons allebei een pint. Daarna liet hij ons verder wel met rust gelukkig.

Zondag 9 september
Vandaag had ik met Romy afgesproken om de walking tour door Dublin te doen die georganiseerd werd door UCD. Eigenlijk zit Romy niet op UCD, maar dat zouden ze toch niet controleren, dus leek het mij wel een leuke manier om haar de eerste indrukken van Dublin te laten zien. Ze is gisteren namelijk pas aangekomen. De tour ging van St Stephen's Green naar Merrion Square, het kantoor van de Taoiseach (Prime Minister) naar Temple Bar en eindigde bij Dublin Castle, wat ik echt een domper kasteel vind. Ik heb er denk ik niet eens een foto van gemaakt xd.

St Stephen's Green Shopping Centre daarentegen is erg indrukwekkend, vooral de mega klok in het midden. 

Het kantoor van de Taoiseach. 

Een beeld van Oscar Wilde met zijn 'gay hat'

Eindelijk heb ik een foto genomen van Temple Bar. 

En ik heb het Hard Rock Café gevonden! Vraag me niet het nog een keer te vinden,
want ik heb geen idee hoe ik er kwam xd


Op naar het volgende avontuur! Morgen beginnen de lessen :o



PS. Ik hou van de VPN van de UvA, want nu kan ik wel HNTM kijken zonder te betalen (aangezien je buiten Nederland een abonnement nodig hebt) :D


Reacties