Het einde :(

Dia dhuit!

Woensdag 19 december
Vandaag was het toch echt zo ver en moest ik m'n koffer inpakken, omdat Lars donderdagavond zou komen en dan eventueel nog een extra koffer mee kon nemen. Gelukkig paste het allemaal gewoon in m'n koffer, natuurlijk met hulp van de vacuumzak, waarmee het volume opeens 3 keer minder wordt.

Ik besloot om nog een laatste keer in m'n eentje op onderzoek uit te gaan in Dublin, en op zoek te gaan naar een muts, glittershirt, ruitjesbroek en kleedsjaal. Uiteindelijk heb ik het glittershirt en de sjaal gevonden, maar de muts en de ruitjesbroek helaas niet. Het voelde echt heel vreemd om langzaamaan afscheid te nemen van Dublin. Ik had nog helemaal niet het idee dat ik al bijna naar huis zou gaan, hoewel m'n koffer al gepakt was.

Donderdag 20 december
Vandaag heb ik de hele dag in m'n kamer gezeten, want ik wist dat ik met Lars veel zou gaan lopen, zoals altijd als mensen op bezoek komen, dus dacht ik: ik spaar m'n benen nog even.
Daardoor had ik eindelijk tijd om m'n blog bij te werken en om te beginnen aan het ACD blad, die eigenlijk al weer af moest zijn.

Na nog een laatste keer koken, ging ik om 8 uur op weg naar het vliegveld om Lars op te halen. Had 'ie toch een uur vertraging.. Dus heb ik nog lekker even mensen gekeken, want het was ontzettend druk op het vliegveld.
En toen was m'n grote kleine broer er! Hij stak echt boven iedereen op het vliegveld uit xd Helaas had hij door de vertraging de laatste bus gemist, dus moesten we nu met een Aircoach naar Dun Laoghaire. Ik twijfelde nog of ik uit wilde gaan, naar The George, waar ze elke donderdagavond een drag-queen show hebben, maar ik besloot het niet te doen, want ik was echt moe. Achteraf heb ik daar best wel spijt van gehad, maar helaas, je kan niet alles doen.

Vrijdag 21 december
Vandaag heb ik Lars Temple bar laten zien, ben ik voor het eerst bij de bar Temple Bar naar binnen gegaan, hebben we een biertje gedronken en had ik afgesproken met Danielle uit Zuid-Afrika. We wilden eten bij de Hairy Lemon, maar die was vol, dus belandden we ergens anders, buiten, want dat vond Lars wel een goed idee. Ik niet zo, maar het was wel weer een avontuur :p
Na het eten wilde Lars eigenlijk wel uitgaan, dus besloten we naar Dicey's te gaan, want daar was ik nog nooit geweest. Helaas moesten we daar 10 euro voor betalen en dat wilde ik niet, dus gingen we naar Dtwo. Daar waren eigenlijk vooral oudere mensen, maar met de bierfiltjes, een 2 eurocent en een lekkere, maar dure cocktail kwamen we de avond prima door.

Zaterdag 22 december
Lars was echt bekaf, want het bed was hard en veel te kort voor hem. Maar we konden niet de hele dag binnen blijven zitten, dus gingen we nu naar de noordkant van Dublin (de overkant van de Liffey) Daar moesten we nog op zoek naar kerstcadeaus en Lars wilde een lelijke kersttrui. Uiteindelijk hadden we er een gevonden en waren we ook geslaagd voor alle kerstcadeaus. We lunchten met stokbrood en brie van de Aldi (eindelijk iemand die het begrijpt en gewoon naar de supermarkt gaat om te lunchen en niet ergens wil zitten, want dat is duur :p) (de brie was niet lekker trouwens, maar dat geeft niet, want kaal stokbrood is ook best lekker)
En toen, verrassing, spraken we af met Steve in een bar in Temple Bar. Want Seve was toevallig ook in Dublin! Supergezellig wel, had hem al zo lang niet gezien.
In de bar probeerde ik voor het eerst Whiskey (Teeling), en dat doe ik niet meer. Jeetje wat is dat sterk :o
De whiskey proeferij! Het ging van sterk naar nog sterker. De laatste was 46%! 
Lars had zijn eerste Guinness en vond het zowaar lekkerder dan Amstel. Ja, hij heeft een hele lijst met welk bier wel of niet lekker is in zijn hoofd.
Ik had een bord gezien in de bar dat ze pooltafels hadden, en dus besloten we te gaan poolen. Maar helaas was het huren van de keu's 10 euro, en dat was toch wel een beetje veel van het goede. Dus even googlen en toen hadden we een andere poolbar. Daar was het evengoed 15 euro per uur, maar we wilden nu inmiddels allemaal wel poolen, dus deden we het maar.
Ik heb Lars en Steve gewoon allebei verslagen! Wel met extreme beginner's luck, want soms had ik echt van die momenten dat het echt niet ging, en soms leek ik wel een pro.
Het was wel echt supergezellig en een leuke laatste middag in Dublin :(


Voor het avondeten gingen Lars en ik nog een laatste keer naar de Forty Foot (die ik echt aan iedereen kan aanbevelen!) want ik moest het cookie dough ijs nog een keer eten :p Het was superlekker en ook superveel, maar niet superduur.
OMNOM
Het was inmiddels pas 20 uur, maar we waren al in Dun Laoghaire, dus besloten we maar naar de bioscoop te gaan. De keuze moest gemaakt worden tussen de Grinch, Spiderman, Aquaman, Ralph Breaks the Internet, Bohemian Rhapsody of Mary Poppins Returns. Uiteindelijk werd het Ralph Breaks the Internet, wat echt een grappige en leuke film is! Zeker als je veel van de referenties begrijpt, omdat je veel op internet zit xd

Dat was een mooie afsluiter van mijn semester in Dublin.

Zondag 23 december
Vandaag was ik al om half 7 klaar wakker, omdat ik eigenlijk nog niet naar huis wilde. En zo duurde het nog even langer. Maar daardoor had ik wel om 8 uur al honger, en doordat ik crispy muesli ging eten, was Lars ook om 8 uur wakker. Maar goed, ik had nog alle tijd om de rest van mijn spullen in m'n koffers te proppen, m'n bed af te halen, stof te zuigen en gedag te zeggen. Het gedag zeggen ging allemaal een beetje vreemd, omdat ik degene was die het initiatief nam, en ik eigenlijk gewoon zo het huis uit had kunnen lopen, want volgens mij was m'n landlady überhaupt vergeten dat ik er was. Maar goed, dit huis zal ik aan niemand aanbevelen en ik hoop ook echt dat de rest die er ooit gaat wonen het wel naar hun zin hebben, maar voor mij heeft dit huis niets positiefs aan mijn Dublin avontuur bijgedragen. Helaas.

De busreis naar het vliegveld leek achteraf nog wel veel langer te duren dan de vluchtzelf. We waren ook zonder gezeur door de douane, en ook bij de gate hoefden we niet lang te wachten. Voor mijn gevoel ging het allemaal veel te snel.

Mijn laatste blik op de Spire in het regenachtige Dublin. (Ook Ierland was verdrietig dat ik weg ging, van daar die regen)
Warme chocomel op het vliegveld! 
Echt mijn laatste blik op Dublin :(
En toen stond ik weer tussen de Nederlanders, op schiphol, waar ook de bagage veel te snel was.
Mijn Dublin avontuur was toen toch echt over.

Eindelijk zo'n stomme ballon!! Whoohoo
En een bak mayonaise xd Met een kaassoufflé! 
Maar nu dat ik dit allemaal schrijf, voelt het als een grote droom. Ik kan eigenlijk nog niet echt geloven dat ik dit allemaal gedaan heb. Nu gaat het allemaal zo snel al weer terug naar normaal, en ookal miste ik mijn 'normale' leven hier in Nederland in Dublin echt heel erg, vind ik het nu eigenlijk wel jammer dat mijn 'abnormale' leven in Dublin over is.

Ik kom zeker nog een keer terug naar Ierland!

Slán
Ps. Wanneer ik er de motivatie voor heb, komt er nog een aftermovie van mijn (bijna) 4 maanden in Dublin!



Reacties