Ha, ben ik weer!

Hoi!!

Tja, misschien is dit meer voor mezelf dan voor jullie, maar ik wil gewoon niet vergeten wat ik allemaal gedaan heb. Als is het niet ergens opschrijf gebeurt dat zeker, want de afgelopen dagen zijn gewoon een blur van mensen, evenementen, gebouwen, uitzichten en weet ik veel wat allemaal nog meer. Straks, als volgende week college begint zal het allemaal langzaamaan wel minder worden :) En hopelijk ben ik dan ook minder moe, want ik lijk steeds eerder op de dag te verlangen naar mijn bed xd.

Dit zijn zulke mooie huizen, echt gewoon niet normaal. 
Vandaag was de eerste dag dat ik eigenlijk nog niets gepland had. Ik had dus een lekker rustig ochtendje, tot ik besloot met mensen af te spreken in het centrum van de stad. (Dit is heel raar, want hier noemen we het gewoon City Centre. Misschien moet ik dat ook maar gewoon doen :p)
Ik was uiteindelijk veel te laat, want ik kon niet echt een fietsenstalling vinden vlakbij de bushalte, en aangezien ze hier niet aan fietsen met standaards doen, heb ik die wel nodig. (Waarom zou je een fiets geen standaard geven? Dat is zo veel makkelijker.. Maar goed.) Doordat ik dus veel te laat was, wilde ik niet dat ze nog langer op me zouden moeten wachten en besloot ik dus maar zelf wat rond te dwalen. Ik ging op zoek naar Trinity College en kwam erachter dat ik daar dus echt al 5 keer langs gereden of gelopen had. Zo spectaculair is het dus niet. Op het binnenplein in Trinity was een Oriëntatiemarkt gaande voor al de Society's. Ik werd zelfs door twee meiden aangesproken of ik bij de Law Society wilde komen. 1) Ik zit niet op Trinity en 2) ik denk dat LawSoc de laatste society is waar ik bij zou gaan. Okay dat misschien niet, want er zijn vast nog veel ergere society's te bedenken, maar toch. Wat een raar woord Society xd.
Een of ander beeld voor Trinity College. Ik vond vooral de manier waarop hij staat erg grappig. 

Daarna wilde ik op zoek naar Temple Bar, of Dublin Castle. Ik kon niet echt kiezen en misschien is dat waar het fout ging. Ik raakte compleet de weg kwijt xd. Vond daardoor wel allemaal leuke eettentjes en St Patricks Cathedral, maar ik had echt geen idee waar ik was. Inmiddels waren Sigrún en Ula ook bij Temple Bar en besloot ik ze daar te ontmoeten. Kon ik Temple Bar toch echt niet vinden xd. Uiteindelijk vond ik het en vonden Sigrún en Ula mij. We gingen op zoek naar eten, belandden op de een of andere rare manier weer bij St Patricks Cathedral, en vonden toen een vegetarische Indische eettent Govinda's. Superlekker en superveel eten voor niet al te veel!

St Patricks Cathedral! 
Het super lekkere Indische eten! Dit alles voor maar 10 euro :) 
Als iemand nog een vroeg verjaardagscadeautje zoekt, deze wil ik wel! Maar 'm nu niet allemaal tegelijk kopen hoor xd
Een random boekhandel in een random winkelcentrumpje.  
Daarna dronken we een biertje en durfde ik nog steeds geen Guinness te bestellen, dus dan maar een Smithwicks Red Ale. Ik proefde er niet echt veel bijzonders aan, maar ik ga zeker de andere Smithwicks ook bestellen (Light Ale en Lager volgens mij). Sigrún en Ula wilden nog wel een pint, maar ik voelde deze al stevig zitten, dus besloten we eerst wat rond te lopen en daarna nog een biertje te bestellen. Uiteindelijk belandden we in de International Pub, waar ik in een impuls Guinness bestelde. (Ik denk dat het vorige biertje nog steeds niet helemaal uitgewerkt was. Hoe vind je die? xd) Het is best lekker bier, maar ik vind een hele pint echt te veel. Dan liever Heineken of Smithwicks :)


Jaa daar is ie dan! 
Daarna gingen we weer terug naar de campus voor de President's welcome. We zaten allemaal in een grote zaal en moesten opstaan toen de President (idk wat dat in het Nederlands zou zijn xd) binnenkwam. Ze liepen allemaal in van die Harry Potter gewaden, maar het zag er een beetje uit alsof ze die gewoon maar even snel omgegooid hadden. De President vertelde iets, daarna nog een paar andere mensen en toen moesten we weer opstaan voor de 'Scarving Ceremony'. We kregen allemaal een sjaal met de kleuren van UCD (geel, zwart, lichtblauw en donkerblauw) en moesten daarna de mensen om ons heen welkom heten op UCD. Heel vreemd allemaal, maar wel grappig.

Daarna besloot ik naar huis te gaan, at ik nog een broodje en ging ik slapen, want de volgende dag moesten we om 10.30 al weer op campus zijn voor een International Orientation Welcome ofzo. Hier legden ze allemaal dingen uit over de vakinschrijving en het was mijn eerste keer in een collegezaal hier. Het was echt huge en super steil!
Daarna ging ik shoppen met Sigrún en Stacey, op zoek naar een paraplu en een regenhoes voor mijn tas, want schijnbaar werkt het spatbord op m'n fiets niet, want vanmorgen was die natter dan de voorkant van mijn jas. Een regenhoes heb ik niet gevonden, maar een paraplu werkt vast ook.. En anders is mijn tas toch redelijk waterdicht. Ik heb sowieso besloten dat ik mijn fiets alleen gebruik om naar de bushalte 1,5 km verderop te komen :p. Het is dan maar 45 minuten naar de campus, in plaats van meer dan een uur, dus dat is al beter.

Ik met mijn Ravenklauw/Huffelpuff/UCD sjaal, bovenin de dubbeldekker bus! :D
Deze foto vond ik op Sigrúns instagram, en kijk, ik sta erop! Met alle mensen in toga's xd
Nu zit ik in mijn kamer, heb ik net koekjes gegeten en ga ik zo naar City Centre voor een International Welcome Party. Ik eet nu vaker tussen de middag warm en dan 's avonds een broodje, wortel en wat nootjes ofzo. Dat is voor nu gewoon makkelijker, maar zal volgende week wel veranderen als mijn college begint :o

Dit is mijn uitzicht als ik op de fiets naar huis ga. Ongeveer bij de rode bus is mijn huis en daarachter zijn de bergen :D
Doe iedereen de groetjes van mij, want ik begin jullie allemaal al wel een beetje te missen!

OH! PS. Wat echt heel krom is, mensen zeggen schijnbaar half 7 als ze half 8 bedoelen en ik raar er zo erg door in de war :p

Reacties