Jeetje, hoeveel kan een mens aan?

Hi!!

Ik hoop dat het allemaal wat rustiger wordt, want als ik dit 4 maanden vol moet houden, leg ik halverwege het loodje. Gisteravond had ik toch even een body breakdown: mijn rechter knie deed ontzettend zeer, mijn linker knie begon ook met zeuren en de kies die woensdag net gevuld was, deed ook zeer. Maar laat ik beginnen bij het begin en alle redenen geven voor de body breakdown.

Zondagochtend werd ik wakker in het krakende bed, en besloot ik het andere bed in mijn kamer te betrekken omdat het zachter is en niet kraakt. Ik ontbeet en vertrok naar de zee en People's Park voor de markt.
De markt was niet zo veel aan, dus besloot ik naar het centrum van Dublin te gaan. Daar liep ik naar O'Connel street, omdat ik op zoek moest naar een Leap card (de OV kaart van Dublin). Helemaal niet bedacht dat het zondag was, dus helaas had ik nog steeds geen Leap card.
De zee! 



Alles lijkt hier in tweeën te komen met Peter en Paul.
En dat vind ik grappig, omdat papa Peter heet en mijn opa
Paul heette. 
Schijnbaar was er die middag ook een Gaelic Football wedstrijd, en besloten we met een heel groepje buitenlandse studenten in een kroeg te gaan kijken. We belandden in Mulligan's en keken daar het vage spel wat een mix lijkt tussen voetbal en rugby.
Ze hebben hier dezelfde dingen als in IJsland en Slovenië!


Omdat ik een schijterd ben, bestelde ik
een Heineken en geen Guinness :p

Maandag haalde ik mijn Leap card op op de campus van UCD en gingen we daarna met een groepje naar Phoenix Park. Daar staat een beeld voor Duke Wellington, is de dierentuin van Dublin, het huis van de president en wonen 'wilde' herten. 

'Wilde' herten! Wild tussen aanhalingstekens omdat je ze bijna kon aanraken :p



Het huis van de president

Boven in de dubbeldekker, die ze schijnbaar
niet alleen in London hebben :p

O'Reilly gebouw op de campus met de vijver waar
zwanen wonen
Schijnbaar hebben ze geen zwanen in Canada, want Alex was helemaal blij toen ze zwanen zag :p

Ik denk dat we in Phoenix Park wel 7 of 8 km gelopen hebben, en daarna ging ik met de bus helemaal terug naar Dun Laoghaire, wat achteraf niet handig was, want om 20 uur zou ik in Harold's Cross zijn om een fiets te kopen. Uiteindelijk was ik daar 20:30, maar dat vonden ze gelukkig niet erg. Ik ben toen naar UCD gefietst en heb vanaf daar de bus gepakt, omdat het al aardig donker begon te worden en ik geen idee had hoe ik moest fietsen. Mijn knieën deden inmiddels al behoorlijk zeer, en toen moest ik vanaf de busstop nog 2 km lopen naar huis. Geen platte 2 km, nee, behoorlijke heuvels. Toen ik thuis kwam en nootjes als avondeten begon te eten, deed opeens mijn kies zeer, en was ik helemaal klaar met de dag. 

Gelukkig was dinsdag de kiespijn minder en deed mijn knie ook minder zeer! Ik pakte de bus naar UCD om daar een rondleiding te volgen over de huge campus. Ik dacht dat Science Park groot was, maar dit is nog veel erger :p 
Na de rondleiding haalde ik mijn ucard (studentenkaart) op, en liepen we naar het strand bij Booterstown. Het was eb, en we moesten nog en flinke 20 minuten door halfnat zand lopen om bij het water te komen. Ik moest en zou zwemmen, want dit was waarschijnlijk nog een van de warmste dagen en dus de laatste kans om te zwemmen in de zee. Het was fris, maar niet extreem koud. Een beetje warmer dan de nieuwjaarsduik xd 
Toen we terugliepen, kwamen we erachter dat we daar helemaal niet mochten zwemmen doordat al het afvalwater daar in de zee terecht komt. Ik had geen tijd om terug naar huis te gaan om te douchen, omdat we een welkomstfeest hadden om 18 uur. Ant bood mij en Nouria aan dat we wel bij hem konden douchen. Hij woont op de campus, en jeetje wat is dat mooi. Ik vind het echt heel kut dat ik niet op de campus woon, want dat zou alles zo veel makkelijker maken. Maarja, ach, daar is niets meer aan te doen. 
Om 18 uur was dus het welkomstfeest en kwam ik Joey en Brad weer tegen. Daarna belandde ik bij een groepje meiden en toen ging ik op zoek naar Danielle, Meghan en Sair, want zij zijn gewoon te gezellig. Ik ben vergeten foto's te maken daar, maar het was ook niet zo spectaculair. Gewoon een bandje dat muziek speelde en er werden hapjes rondgedeeld. 
Om half 8 ging ik naar huis, op de fiets en besloot ik langs de Tesco te gaan. Daar kwam ik erachter dat de Tesco zooooo veel beter is dan de Lidl. Echt niet normaal. 
Ik heb thuis een poging gedaan tot koken, maar het water wilde niet koken, dus was de rijst en groente verre van gaar. Ondanks dat, genoot ik van mijn eerste echte diner. 

Nu lig ik lui in mijn bed, want ik heb vandaag nog niet echt iets gepland. Zometeen ga ik naar het stadscentrum om nog even iets meer te zien dan alleen O'Connel street. Misschien Temple Bar en Trinity College, maar ik zie het wel. Ik heb tenslotte nog 3 maanden en 13 dagen voordat ik weer naar huis ga :( 

Doeiii <3


Reacties