Even tussendoor

Dia dhuit!

Ja en toen was Angela weer naar huis en had ik nog 1,5e week om mijn essays op orde te krijgen, dus deed ik naast het volgen van de lessen en in de library zitten niet veel meer.

Maandag 26 november
Vandaag was Lisa jarig en ging ik dus met allemaal leuke mensen iets drinken in The Porterhouse in Temple Bar. En de ober daar was echt super cute <3
V.l.n.r. Laura uit Italië, Sarah uit Duitsland, Lisa uit Duitsland, ik, Martta uit Finland en Daisy uit Italë :)
Dinsdag 27 november
Ik krijg hier bijna meer post dan thuis :) Een kaart van m'n papa en mama, Sophie en oma ^.^ Oh en een gebroken chocoladeletter van papa en mama, maar die is allang al op :p
Mijn collectie kaarten ^.^
Woensdag 28 november
Dit spreekt voor zich denk ik 
DIRKIEEE <3

Donderdag 29 november
Kijk nou wat ik bij de Lidl vond! Een echte oma fiets! Want daar waren Angela en ik het wel over eens, de fietsen hier zijn niet logisch. Ze hebben meer als de helft van de tijd geen spatborden en geen standaard. (Waht)
OH en dat ben ik vergeten in mijn andere blog te zetten! Ik vroeg me af hoe het komt dat als het hier regent, het verkeer helemaal opgefokt wordt, alles langzamer gaat en je op de fiets natter wordt dan wanneer je loopt, en toen kwam Angela met de geweldige theorie dat we in Nederland absorberend asfalt hebben! En het feit dat wij het asfalt van de weg niet helemaal totaan de stoep laten lopen en het water dus in de goot de grond in kan trekken.
Ik vind het echt maloot dat ze hier geen Zeer Open Asfalt, zoals wikipedia het noemt, hebben, aangezien het hier net zo veel als niet meer regent als in Nederland. Ik denk dat ze er simpelweg geen geld voor vrij willen maken, helaas.

Vandaag had ik mijn laatste lessen van dit semester. Nu kan ik me vol focussen op de essays en eindopdrachten die ik moet schrijven.
- Een essay van 2000 woorden over wetenschap tijdens de industriële revolutie voor History of Science (voor het mid-term essay had ik een B!)
- Een essay van 2000 woorden over de importance (wat is het Nederlandse woord?) van gender, ethniciteit en religie in Syrië vergeleken met de belangrijkheid (?) van die onderwerpen in Nazi Germany tijdens de Tweede Wereldoorlog voor War: Antiquity to Present (voor het mid-term essay had ik een C!) Syrië is wel super interessant trouwens :o Ik wist er echt helemaal niets vanaf, kwam ik achter xd
- Een portfolio van 7 verhalen van tussen de 400 en 500 woorden voor Creative Writing (hoezo krijg je hier een cijfer voor dat ook nog gewoon voor 5 ETC meetelt? Ik vind het geweldig, daar niet van xd)
- Een eindverslag over de zero waste en circular economy plannen van Centra, de supermarkt op de campus voor Zero Waste and Circular Economy (duhh)
- Een tentamen wat eigenlijk gewoon het schrijven van 2 essays is zonder bronnen voor Nazi Germany (voor het mid-term essay had ik een A! whoohooo)
- Een tentamen voor Irish for Beginners. Dat moet goed komen. Oh en voor de mensen die het leuk vinden om Iers te leren, dit moest ik vertalen.

Dit is de vertaling:
Seán: Dia dhuit. Is mise Seán. Cad is ainm duit?
Padraig: Dia is Muire dhuit, a Sheáin. Padraig is ainm dom. Cén chaoi a bhfuil tú?
Seán: Tá mé go maith, go raibh maith agat. Is tusa?
Padraig: Tá mise go breá, go raibh maith agat. Cad as duit, a Sheáin?
Seán: Is as Nua-Eabhrac dom i Meiriceá, ach tá mé i mo chónaí in Éirinn le cúig bliana anois. Tá mé i mo chónaí i mBaile Átha Cliath. Cá bhfuil tú féin i do chónaí?
Padraig: Tá mé i mo chónaí i nGaillimh ach is as Baile Átha Cliath mé ó dhúchas. Tá mé ag roinnt arasáin le triúr eile. Tá an t-arasán i lár na cathrach.
Seán: An maith leat é?
Padraig: I maith liom é. Tá sé mór agus tá an chistin go hálainn. Tá cúig sheomra codlata t-ann. Inis dom faoi do theach.
Seán: Tá mise mo chónaí i dteach ar imeall na cathrach in aice na farraige. Tá mé ag roinnt an tí le mo dheirfiúr Aine. Tá sé naoi mbliana is fiche d’aois.
Padraig: An maith leat an teach?
Seán: Ní maith liom an teach mar tá sé beag agus maith liom … Tá trí sheomra codlata sa teach agus is cistin an-dheag. Cén caitheamh aimsire atá agat?
Padraig: Is maith liom peil, ceol agus scannain. Ní maith liom damhsa nó ní maith liom bheith ag léamh. Cád is maith leat a dhéanann inniu?
Seán: Is maith liom go dtí an phictiúrlann agus bheith ag léamh. Is maith liom rac-cheol freisin. Seinnim an giotár.

Translation:
Seán: Hello. I am Seán. What is your name?
Padraig: Hello Seán. Padraig is my name. How are you?
Seán: I’m good, thank you. And you?
Padraig: I’m fine, thank you. Where are you from, Seán?
Seán: I’m from New York in America, but I live in Ireland for 5 years now. I live in Dublin. Where do you live?
Padraig: I live in Galway, but I’m from Dublin originally. I’m sharing an apartment with three others. The apartment is in the city centre.
Seán: Do you like it?
Padraig: Yes, I like it. It is big and the kitchen is beautiful. It has 4 bedrooms. Tell me about your house.
Seán: I live on the edge of the city beside the sea. I’m sharing the house with my sister, Aine. She is twenty-nine years old.
Padraig: Do you like the house?
Seán: No, because it’s small and I like my privacy/space (?). There are three bedrooms in the house and the kitchen is very small. What are your hobbies?
Padraig: I like football, music and films. I don’t like dancing or reading. What do you like to do?
Seán: I liked to go to the cinema and reading. I also like rock music. I play the guitar.

Vrijdag 30 november
Vandaag ging ik maar weer eens zwemmen, want ik heb nog €17 op mijn Ucard staan en alle lessen zijn over, dus dat gaat nog lastig worden om op te maken xd Moet nog maar vaak gaan zwemmen denk ik xd

Zaterdag 1 december
HET IS DECEMBER
IK BEN OVER 5 DAGEN JARIG
21 WAT?
Ik ben dus zo niet bezig met mijn verjaardag :p Meer met het feit dat papa en mama 5 december komen :DDD

Vandaag heb ik veel aan mijn essay gewerkt, MIJN FIETS VERKOCHT (voor dezelfde prijs waarvoor ik 'm gekocht heb hehehe) en ging ik om een uur of 3 naar City Centre om nog meer kaarten te halen, want ik had de vorige keer iets te weinig gehaald :p En omdat ik weer geld over had, doordat ik mijn fiets verkocht heb, besloot ik eindelijk de ring te kopen die ik al heel lang wilde :D

Tadaaa :) Niet nodig, maar wel op mijn verlanglijstje :p 
Daarna ging ik met Siggy, Clara en Ella pizza eten bij Bernard Shaw en hebben we daar nog een paar drankjes gedaan en toen was het wel weer mooi geweest :) 

Zondag 2 december
En vandaag heb ik de hele dag mijn blog bijgewerkt. Fijn. Even lekker lui niets doen. 
Oh en het is echt al 2 dagen super mooi weer! Dus ik ben helemaal happy :D

Slán! 

Ps. NOG MAAR 3 WEKEN 
Ik weet niet helemaal of ik daar nou blij van moet worden of niet xd

Reacties

Een reactie posten