Mama en papa!

Dia dhuit!

Woensdag 5 december
Ik heb over de dagen tussen deze en de vorige blog niet zo veel te zeggen. Ik werkte mijn ass off in de bieb om mijn essays af te krijgen voordat mijn ouders zouden komen, en dat is gelukt!
Kijk Angela, nu staat er een kerstboom op die lelijke plek ;p
Dus was ik woensdagochtend vroeg onderweg naar het vliegveld om mijn ouders op te halen. Omdat ik de vorige keer bij Angela een half uur te laat was, wilde ik nu op tijd zijn, en stond ik vervolgens 3 kwartier te wachten xd. Maar dat gaf allemaal helemaal niets, want mijn papa en mama kwamen op bezoek in Dublin!! <3

We lunchten in saburritos aan O'Connell Street en gingen daarna op weg naar Dún Laoghaire. Als je ooit een bed and breakfast zoekt in Dublin, kan ik deze zeker aanraden! De mensen zijn zoo aardig en ik heb er zelf niet eens geslapen :p
Nadat mijn ouders hun spullen in hun kamer gedumpt hadden, gingen we de bergbeklimming aan naar 'mijn' huis. Daar was niemand thuis en kon ik mijn ouders rustig mijn kamer laten zien. :D
Daarna moest ik toch nog even naar UCD, want ik was de dag ervoor net te laat met het afmaken van mijn essays en kon er dus geen nietje meer in doen om ze vervolgens in te kunnen leveren. Dat was meteen een goed excuus om mijn ouders op UCD rond te leiden ^.^
Met mama doen alsof ik ook een toga aan had :p
Daarna gingen we weer verder naar het centrum van Dublin. Ik zou niet meer weten wat we daar gedaan hebben. Waarschijnlijk gewoon een beetje rondgelopen :p En toen gegeten bij Burger King #typisch xd
Er staat daar Merry Christmas in het Iers Nollaig Shona Duit :) Nollaig is ook de naam van december, dus daarom zetten ze er denk ik duit achter, wat dag betekent.

Donderdag 6 december
OMGG MIJN VERJAARDAG
Ik had dus echt zo niet het gevoel dat ik jarig was. Toen ik wakker werd had ik wel al een hoop felicitaties en ik voelde me echt heel erg gewaardeerd :) Dat zo veel mensen aan mij denken ookal ben ik niet in Nederland voelde echt goed.. --> en dus begon ik spontaan te janken, want, tja, wie ben ik als ik niet zou huilen?
Om me toch een beetje feestelijk te voelen deed ik mijn feestjurk aan en een beetje make-up op, en ging ik toen op weg naar mijn papa en mama. Schijnbaar was dat gewoon een wandeling van 2 km zo op de vroege ochtend, maar ja, wat doe je eraan :p
Toen ik daar aankwam kreeg ik een hartverzakking. Papa nam me meteen mee naar de keuken van het huis, waar slingers en ballonnen hingen met 21 erop. Natuurlijk begon ik spontaan weer te huilen. Toevallig was de kleindochter (?) van de eigenaar van het Bed and Breakfast net twee (?) dagen daarvoor 21 geworden. Maar het voelde zo speciaal ^.^
Cute
Daarna had ik een leuk verjaardagscadeau in gedachten. We gingen met de DART naar Grand Canal Dock, waar ik sinds ik het vanuit de trein gezien had al een foto van wilde maken. Vanaf daar liepen we naar Merrion Square en naar The Merrion, een superdeluxe hotel. Daar dronken we een superdeluxe kopje thee/koffie en aten we heerlijke scones. De thee werd helemaal voor ons ingeschonken :o En niemand van ons voelde zich helemaal op zijn gemak tussen al die fancyheid. Op de wc was het einde van het wc papier zelfs gevouwen :o
Dit is bij Grand Canal Dock. 

Ik met m'n thee in The Merrion :D

Papa en mama bij een schilderij (dat best wel een beetje op papa lijkt) :D
Mag ik dit gebruiken? 
Met de portier (is dat het goede woord?) van The Merrion! 
Daarna liepen we via St Stephens Green over Grafton Street en langs de Liffey naar Tara Station, van waar we de DART naar Howth namen. Het was niet geweldig mooi weer, maar het was droog. We gingen een pub naar binnen om fish en chips te eten (ik niet natuurlijk :p). Papa en mama vroegen om een cola bij de fish en chips, maar ik had wel trek in een biertje, en vroeg dus om een Smithwicks Red. Ik zal m'n ouders hun hoofden nooit vergeten, zo grappig xd

Toen ik de soep bestelde, wilde mijn papa vragen, super lief, of de soep wel vegetarisch was, maar in plaats van vegetarian, zei hij vegetable en kwam er dus iets van: My daughter is a vegetable, so ...? voordat hij z'n vraag af kon maken, schoten mama, ik en de ober al in de lach. GEWELDIG
Dit was even daarna :p De vader met de vegetable
Daarna gingen we toch beginnen aan de klifwandeling, na nog even door het dorpje gedwaald te hebben, ookal hadden we allemaal eigenlijk al genoeg gelopen voor de komende 100 jaar.
Bij een van de torens die schijnbaar overal langs de kust van Dublin staan (waren me nog niet opgevallen :p) tegen een aanval van Napoleon. 

We gingen toen met de trein maar helemaal terug naar Dún Laoghaire en eten bij de Forty Foot, want dat is lekker eten en niet al te duur :p
De zoon van de eigenaar van de bed and breakfast had een pub aanbevolen waar die avond live muziek zou zijn, dus daar gingen we na het eten maar naartoe, maar helaas begon de live muziek pas om half 10 en dat gingen wij echt niet meer redden, dus gingen we om 21 uur maar naar huis en naar bed :p

Vrijdag 7 december
Vandaag was het een vroege ochtend, want we zouden om 9.30 toegang krijgen tot de Guinness Storehouse! We waren echt perfect op tijd, tot de buschauffeur besloot niet te stoppen xd. We belandden helemaal bij Heuston Station en moesten echt best een eind terug lopen, maar uiteindelijk waren we nog prima op tijd :D
Het was wel interessant, maar aangezien ik al 4 brouwerijen gezien heb het afgelopen jaar, vond ik het eigenlijk wel prima :p Uiteindelijk kwamen we aan op de plek waarvoor we de tickets überhaupt gekocht hadden: het uitzicht over Dublin. Het was echt grappig om te zien dat het aan de ene kant best wel prima weer was, en er aan de andere kant een flinke regenwolk aankwam. En het uitzicht was best wel heel mooi.
Mama en Papa bij de Guinness Storehouse

Het uitzicht. Met aan de ene kant mooi weer....
...En aan de andere kant niet zo. 
Kijk nou! Een Hipster Santa :p
Gewoon een goed gelukte selfie, al zeg ik het zelf! 
Na een paar sipjes van een Guinness gedronken te hebben (Guinness is gewoon echt niet m'n favoriete drankje :p) gingen we op weg naar Trinity College voor de tour. Maar we hadden het inmiddels best wel koud en dorst, dus gingen we eerst een kopje thee drinken in het studentencafé. Niemand van ons had goed op het bord gekeken, dus toen we om 14:30 aankwamen op de plek waar de tour zou beginnen, kwamen we erachter dat de laatste tour om 14 uur was. Helaas pindaboter.
Papa vond dit heel erg lijken op de Night Bus van Harry Potter :p Dat klopt ergens ook wel, want wat die buschauffeurs hier allemaal kunnen uithalen met die bussen :o Dit is op d'Olier Street, waar je vooral 's avonds, als je de laatste bus hebt, echt 6 bussen achter, naast en voor elkaar ziet staan/rijden. 
We besloten dus maar rond te gaan dwalen in Dublin en belandden uiteindelijk in de Arnotts, een veel te dure winkel, net als de Bijenkorf xd. We waren eigenlijk allemaal al best wel heel moe, aangezien het die ochtend vroeg was, en het koud geworden was. Maar ik wilde per sé in het centrum blijven voor het Light Festival. Dus toen het om half 5 donker werd, liepen we langs de GPO en namen we de bus langs Trinity College. Het is wel mooi, maar ik vind het Light Festival in Amsterdam toch indrukwekkender :p
We aten voor een tweede keer op rij in de Forty Foot en zaten heerlijk te kletsen na het eten.

Zaterdag 8 december
Vandaag was het al weer de laatste dag van mijn ouders' bezoek :( Ik ging 's ochtends om 9 uur op een lege maag op weg naar beneden op de heuvel, want ik zou gaan ontbijten in het Bed and Breakfast. Het Ierse ontbijt (scrabled eggs, bacon en worst) is gewoon eigenlijk echt niets voor mij, maar vooruit een scrambled egg op toast en een vieze tomaat voor de vitamientjes kan er wel in. (Ik heb al een paar dagen zo'n vervelende aft op het puntje van m'n tong, dus vitamientjes zijn hard nodig)
Gisteren zijn we niet bij de Book of Kells geweest, dus gingen we na het ontbijt met alle spullen op weg naar Trinity College. We kregen een tour van een jongen die zijn PhD bij Trinity deed, en ik was echt trots op mezelf toen ik kon horen dat hij niet uit Ierland kwam! :D
Hij vertelde best veel en niet alles was echt extreem interessant, dus ik heb niet alles onthouden, maar ik weet nog wel dat je als ex-Trinity student mag trouwen in de kapel op de campus (wel binnen 5 jaar na het afstuderen xd). Daarna hadden we eigenlijk geen tijd meer om bij de Book of Kells naar binnen te gaan, maar het zou echt jammer zijn om er wel voor te betalen en dan vervolgens niet naar binnen te gaan, dus gokten we het erop.
De Book of Kells zelf is niet bijster interessant, maar daarachter is de Long room, de oude bibliotheek! Het is wel gaaf om daar rond te lopen, voelt een beetje als Zweinstein, maar naar mijn mening liepen er echt te veel toeristen :p Waar wij natuurlijk ook onderdeel van uitmaakten, maar dat geeft niet.
Als ik aangesproken word als een toerist voel ik me een klein beetje beledigd, maar vind ik het ook wel grappig, want na 3 maanden kan je niet helemaal meer zeggen dat ik een toerist ben, toch?

Toen was het tijd om weer naar het vliegveld te gaan. Helaas. Daar heb ik (zonder te huilen!) afscheid genomen van mijn papa en mama, en ging ik weer in mijn eentje terug naar huis. Gelukkig was ik (ook na het boodschappen doen) nog eerder thuis dan papa en mama, want de vlucht is zo ongelooflijk kort, dat het nog wel spannend was xd. (Ik ben ongeveer 1 uur en 30 minuten bezig naar het vliegveld (ligt aan het verkeer natuurlijk) en de vlucht is 1 uur en 50 minuten :p)

Het voelde echt heel vreemd om weer alleen in de bus te zitten. En weer niemand te hebben om tegen te praten. Dus deed ik mijn luisterboek maar weer aan (Harry Potter and the Order of the Phoenix). Ik heb luisterboeken nu uitgevonden en vind het helemaal geweldig. Je kan gewoon lopen en boek lezen tegelijkertijd! :o
Kijk, een chemisch laboratorium! Er staat: pure chemicals en laboratory apparatus :D Nu zit er helaas een café in :p
De prinses op haar troon

Slán!

Ps. Deze heeft lang op zich laten wachten door de tentamens en daarna het geen zin hebben of het naar Birmingham zijn :(



Reacties

  1. Leuk om onze avonturen weer terug te lezen...vooral die vegetable was ontzettend lachen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten