Ring of Kerry en Angela!

Dia Dhuit!

Omg het is echt al zo lang terug dat ik iets geblogd heb :o Ik heb gewoon geen tijd gehad door de vele Essays die ik nu moet schrijven. Het eind van het semester is in zicht namelijk :o

Ik heb er best wel spijt van dat ik zo lang gewacht heb, want nu ben ik echt heel veel al weer vergeten :( Maar goed, ik ga er het beste van maken ^.^

Donderdag 15 november
Ja ik heb dus geen idee wat ik vandaag gedaan heb :p Maar ik heb deze foto van Mia, de hond in mijn huis, gemaakt, dus is dat wat ik ga vertellen :p Ze is geopereerd, vraag me niet waarom of waaraan, maar ze is nu dus een beetje zielig en ligt zo voor het kook-gedeelte, waar warmte vanaf komt.

Of je zet de foto er ook bij xd

Vrijdag 16 november
Het was vandaag tegen al de gewoontes is gewoon warm en mooi weer! Dat is echt alles wat ik je kan vertellen xd

Zaterdag 17 november
Ik weet niet wanneer ik het besloten had, maar het was niet heel ver van tevoren. Ik ging samen met Marie-Adélie met Next Adventures naar de Ring of Kerry! Dus zaterdagochtend stond ik om half 9 (wat in het engels dus half eight is xd) bij de bushalte van UCD te wachten op de bus. De avond ervoor had ik volgens mij nog drankjes gedaan in de stad, dus erg wakker was ik niet. We stapten in de bus en kwamen daar Thibault en een meisje uit mijn Zero Waste class tegen (ik noem haar even Sarah), dus hadden we eigenlijk meteen een soort groepje :)
Onderweg stopten we bij de Rock of Cashel, een kasteel in Cashel. Je moest betalen om het kasteel in te gaan, en omdat ik in mijn leven echt wel genoeg kastelen gezien heb, vond ik het dat niet waard, dus hebben we gewoon in Cashel rondgelopen. Het is een klein stadje, wel schattig, maar verder kan ik je er niet echt iets over vertellen.

Daar is de Rock of Cashel 
Ik vond dit beeld eigenlijk veel leuker dan de Rock of Cashel xd
En van dichtbij :) Zo'n nieuw deel is echt foeilelijk, maar helaas, daar is niets aan te doen. Het zal waarschijnlijk vanzelf wel bijkleuren :p
Het is een beetje mistig :p

Toen hingen er opeens twee ketels aan de hekken in de ramen van een verlaten kerk?
Daarna reden we door naar de Torc Waterfall, die ligt op de Ring of Kerry, maar we konden niet alles in 1 dag proppen, dus deden we deze vandaag en de rest morgen. Echt wel een super gave waterval en ik was blij even uit de bus te zijn, want van zo'n lange dag in de bus wordt je echt rozig.

Mooi :p
Het is hier schijnbaar altijd nat, want alle bomen waren helemaal bedekt met mos 
De Torc Waterfall!
Dat ben ik met de Torc Waterfall!

Na de waterval gingen we terug naar Killarney, waar we zouden overnachten in het Neptune Hostel. We gingen samen met onze nieuwe kamergenoten, Simone uit Denemarken en Rebecca uit Duitsland,  en Sarah uit Florida en Allison uit New York, op zoek naar iets te eten. Rebecca wilde heel graag typisch Iers eten, maar natuurlijk niet te duur. Dus uiteindelijk belandden we in Murphy's bar, waar ze heel toevallig (of misschien niet zo toevallig xd) de wedstrijd Ierland - All Blacks zouden uitzenden. De All Blacks (het rugbyteam van New Zealand) was namelijk op dat moment in Dublin om tegen Ierland te spelen. Ik wilde bijna niet naar de Ring of Kerry gaan omdat ik de wedstrijd wilde zien, maar besloot uiteindelijk dat ze het overal in Ierland wel zouden uitzenden, en daar had ik dus gelijk in.
Ik was als enige superenthousiast voor de wedstrijd, en samen met Thibault waren we in staat om de rest een beetje op de hoogte te brengen van de spelregels van rugby. Ik wist eigenlijk niet zo goed voor welk team ik nou moest zijn, want tijdens het WK was ik altijd voor de All Blacks, maar omdat ik nu in Ierland zat, moest ik eigenlijk ook wel voor Ierland zijn. Uiteindelijk was ik stiekem gewoon een beetje voor allebei. Het was nog een spannende wedstrijd ook, want tot de laatste minuut probeerde New Zealand er een gelijkspel van te maken, maar uiteindelijk won Ierland. Voor het eerst sinds tijden (of misschien wel ooit idk) dat Ierland van de All Blacks wonnen in hun eigen land. Supergaaf!
Na de wedstrijd en het eten besloten we een plek te zoeken waar we uit konden gaan. We vonden een of ander terras waar een live band aan het spelen was, daar hebben we nog een hele tijd gestaan en toen gingen we op zoek naar The Grand, een club. En omdat Ieren allemaal 'grand' gebruiken om great/okay/fine, uit te drukken, moesten we er wel een kijkje nemen. Helaas was het super vol en hadden we geen zin om onszelf daartussen te drukken. Uiteindelijk belandden we in Hotel Fáilte (Welkom in het Iers), waar een meisje live muziek speelde. Super leuk. Ik was inmiddels al best wel gaar en we besloten niet kort daarna weer terug te gaan naar het hostel om te gaan slapen, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg ons bed uit. Om 8 uur zou de bus vertrekken.
Kijk nou wat gaaf! Een defribrillator in een telefooncel! :) 

Zondag 18 november
Ik sliep echt zwaar kut, omdat ik bang was dat we ons zouden verslapen, maar uiteindelijk was ik echt dik optijd wakker.
Ik heb verder echt geen idee waar we allemaal precies belandden, alleen dat we op de Ring of Kerry waren, dus kijk vooral naar de prachtige foto's ;)
Daar is de Dingle peninsula! Als ik ooit een camper heb, ga ik hier zeker nog een keer terugkomen en alles op mijn gemak een keer bekijken :D
Van het ene prachtige uitzicht naar het volgende, het is simpelweg niet normaal :o
Kijk dan


En je kan hier ontzettend goed (wind) surfen, want je zit tenslotte aan de Atlantische Oceaan ;)



Kijk dan 

Deze ga ik nog proberen te fotoshoppen in die andere foto, want het is jammer dat je hier alleen maar weg ziet :p Of ik moet gewoon nog een keer heen en dan een betere foto maken ;)
Dit is in Sneem een superschattig klein dorpje :) 
Superlekkere donuts van Wholly Donut (echt vers gefrituurd!) Deed me een beetje denken aan oliebollen 
Elfentorens ofzo?
Ben ik al een kunstfotograaf?

Deze gaat in mijn fotoboek, met andere namen op de wegwijsbordjes :)
Het lijkt wel een marslandschap 
Leprachauns kunnen ofcourse niet ontbreken ;) 
Jeetje elke fucking foto is gewoon mooi. Ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn 100 foto's xd
We hadden even de tijd om iets te eten in Killarney op de weg terug. Helaas dachten Thibault, Marie-Adélie, Sarah, Allison en ik dat we langer zouden hebben dan we hadden, en kwamen we dus perongeluk 20 minuten te laat bij de bus. Ze waren daar natuurlijk niet zo blij mee, maar ja, wij konden er niets aan doen.
Obama met een tekening van zijn voorouder :D
Onderweg terug naar Dublin stopten we in een dorpje waar een voorouder van Obama vandaan kwam. Inmiddels was het al donker buiten en deden de leeslampjes in de bus het niet, dus hebben Marie-Adélie en ik over vanalles en nog wat gepraaat. We deden een heel leuk spel, waar je moet kiezen tussen twee dingen. Daar komen goede gesprekken uit :) Op een gegeven moment hadden we het zelfs over politiek en wereldoorlogen ofzo. Heel grappig.

En in Dublin is alles al versierd voor de Kerst :D
Woensdag 21 november
Vandaag was het eindelijk zover! Angela kwam op bezoek! WHOOHOO
Het ophalen van het vliegveld mislukte een beetje, want ik was een half uur te laat, maar dat gaf gelukkig niet zo erg. We kwamen aan op O'Connell street en meteen had ik eigenlijk het rare gevoel dat het allemaal niet zo bijzonder is. Voor mij is het nu allemaal gewoon normaal geworden, dus had ik echt moeite me in Angela's schoenen te verplaatsen, maar gelukkig is Angela ook niet zo'n typische toerist :p Dus toen we Easons zagen, dé boekwinkel hier in Dublin, liepen we gewoon naar binnen. Daar kocht ik, na veel wikken en wegen, Kingdom of Ash, het laatste boek in de Throne of Glass series, voor maar €9,89! Dat zijn betere boekprijzen dan de minimale €20 in Nederland. ;)
EINDELIJK een foto van Temple Bar xd Ben er nog steeds niet binnen geweest tho :p
We aten een burger in Temple Bar, na een pin voor op Angela d'r tas gekocht te hebben in het Hard Rock café. En toen waren we eigenlijk allebei al wel weer moe, dus besloten we vroeg naar huis te gaan en te gaan slapen. Eerst nog even langs de Lidl voor ontbijt en stroopwafels :o Die verkopen ze hier dus ook gewoon, en ze zijn nog lekker ook ;p

Donderdag 22 november
De volgende dag liepen we naar de zee, en was het eigenlijk wel echt heel mooi weer, dus besloten we naar Howth te gaan. Achteraf was dat echt een superkeuze! We hebben warme chocolademelk gedronken bij de Starbucks om even op te warmen en gingen toen onderweg naar de Cliffwalk. Onderweg speelden we allebei omdebeurt fotograaf en fotomodel en hebben we echt een paar hele gave foto's gemaakt. Vooral toen we aan de goede kant van de heuvels kwamen en we in de zon liepen.

Ben ik al een model?
Een heel spontane niet zo spontane foto xd


Mag ik mezelf nu wel fotograaf noemen?




Onderweg naar huis haalden we een pizza bij de Domino's en aten we die heerlijk tijdens een film op. We waren allebei gesloopt en dat was ook niet zo raar, want we hadden 14 km gelopen.

Vrijdag 23 november
Vandaag gingen we op onderzoek uit in Dublin en was het weer ook meteen een stuk slechter. We wilden naar de Book of Kells, maar het kost €11 om daar naar binnen te gaan en dat vind ik oprecht te veel voor een kamer met oude boeken. Nu achteraf denk ik dat we het misschien wel hadden moeten doen, maar daar is het nu te laat voor.
Mijn beste vriend, die heel graag een hapje van m'n broodje wilde 
We gingen naar St Stephens Green en het Shopping Centre, de Iveagh Gardens, Grafton Street, Temple Bar en Penneys. In de Penneys vond ik een mok voor maar €2.50 met de skyline van Dublin erop, dus heb ik die maar meegenomen :p We besloten toen mexicaans te eten, superlekker!
Ik weet eigenlijk niet echt meer wat we allemaal gedaan hebben, maar we hebben in ieder geval 10 km gelopen.

Zaterdag 24 november
Vandaag waren we dus eigenlijk wel een beetje klaar met lopen. Ik wilde Angela dus meenemen naar de National Library, want ik dacht als we dan niet naar de Book of Kells gaan, kunnen we wel naar een andere bibliotheek, die gratis is. Ik had alleen gecheckt hoelaat 'ie open zou gaan, en niet hoe laat 'ie weer zou sluiten. Dus uiteindelijk hadden we alleen tijd om naar de wc te gaan en werden we daarna al bijna weer naar buiten gestuurd, haha, whoops. Wie bedenkt dan ook dat iets op zaterdag om kwart voor 1 al weer dicht gaat?!
Maar goed, toen maar naar het National Museum gelopen, maar daar konden we het allebei niet echt vinden, dus besloten we naar Temple Bar te lopen en een Guinness te gaan drinken. (Of misschien deden we dit vrijdag, ik weet het niet meer) We belandden in een toeristische bar met Ierse muziek waar je op een gegeven moment wel echt helemaal gek van wordt xd. Maar goed, Angela had nu wel een Guinness gedronken :p
Een superblije Angela ^.^
Daarna liepen we naar Grafton Street, waar we in een café met thee en warme chocomel wachtten op de bus die Angela weer naar het vliegveld zou brengen. Daar schreef ik een hele hoop kaarten die Angela vervolgens mee naar huis nam, om ze bij mijn ouders af te leveren, want ik heb nog een hoop kerstpostzegels en zo bespaar je geld :p
Toen was het tijd om Angela weer naar het vliegveld te brengen en was mijn Nederlandse tijd weer over :( Helaas. Ik heb wel echt in tijden niet zo veel Nederlands gehoord, want ik leek met Angela alleen maar Nederlanders tegen te komen xd

Slán!



Reacties